Strona g³ówna » Ma³opolska - cel podró¿y
drukuj drukuj

MA£OPOLSKA - CEL PODRÓ¯Y

Ostatnie aktualno¶ci MOT

17-09-2024
"Muzyka Zaklêta w Drewnie" w Porêbie Wielkiej

13-08-2024
Ksiê¿ycowe Granie w Bacówce w Bartnem

15-07-2024
Regulamin konkursu „Najlepsze miejsce na wakacje w Ma³opolsce”

08-07-2024
Ankieta

14-06-2024
Konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2024” og³oszony!

29-04-2024
BO Ma³opolska: Zdecyduj jakie projekty warto zrealizowaæ!

16-04-2024
Dotacje dla bran¿y HoReCa

11-04-2024
Dodatkowy nabór dla szkó³ ponadpodstawowych w ramach projektu „Poznaj region – wyprawy turystyczne po ma³opolsce”

Ma³opolska - cel podró¿y

Projekt „Ma³opolska - cel podró¿y” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ma³opolskiego na lata 2014-2020, 3. O¶ Priorytetowa Przedsiêbiorcza Ma³opolska, Dzia³anie 3.3. Umiêdzynarodowienie ma³opolskiej gospodarki, Poddzia³anie 3.3.1. Promocja gospodarcza Ma³opolski, wspó³finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

Lider projektu:

Ma³opolska Organizacja Turystyczna

Partnerzy:

  • Województwo Ma³opolskie
  • Miasto Kraków

Kampania jest ukierunkowana na pozyskanie potencjalnych turystów oraz zainteresowanie ich przyjazdem do Ma³opolski celem pobudzenia zagranicznego ruchu turystycznego po pandemii Covid 19.

 

Okres realizacji projektu: do 31.12.2023 r.

Rynki: Niemcy, Wyspy Brytyjskie, Stany Zjednoczone Ameryki, Austria, Szwajcaria, W³ochy, kraje skandynawskie, rynek krajowy.

Tematyka:

  • oferty turystyki kulturowej, w tym city break
  • turystyki aktywnej, w tym turystyki rowerowej, turystyki górskiej
  • turystyki wellness i spa
  • turystyki kulinarnej
  • turystyki biznesowej

Ca³o¶ciowy bud¿et projektu: 24 000 000,00 z³                                     .

 

G³ównym celem projektu jest wsparcie ma³opolskich przedsiêbiorstw z bran¿y turystycznej, dotkniêtych skutkami epidemii COVID-19, poprzez przeprowadzenie kampanii promocyjnej, która przyczyni siê do odbudowy przyjazdów turystycznych do Krakowa i Ma³opolski. Kampania bêdzie realizowana na rynkach zagranicznych, strategicznych dla przyjazdów turystycznych do Ma³opolski i Krakowa.

 

Celami szczegó³owymi projektu s±:

  • podniesienie zainteresowania bogat± ofert± turystyczn± Ma³opolski i Krakowa oraz pobudzanie potrzeby wyjazdu do Ma³opolski w¶ród mieszkañców Niemiec i Wysp Brytyjskich;
  • kreowanie pozytywnego wizerunku Ma³opolski jako miejsca gwarantuj±cego ró¿norodno¶æ do¶wiadczeñ turystycznych, wysok± jako¶æ oferty turystycznej poprzez promocjê dziedzictwa kulturowego, kulinarnego, oferty turystyki aktywnej, w tym rowerowej oraz oferty wellness i spa;
  • zwiêkszenie rozpoznawalno¶ci Ma³opolski i Krakowa zagranic± jako atrakcyjnego miejsca do organizacji miêdzynarodowych konferencji, kongresów i spotkañ biznesowych, konkurencyjnego wobec innych miast tej czê¶ci Europy. Promocja oferty dla klienta biznesowego rozumiana jest jako promocja infrastruktury regionu oraz przedsiêbiorstw zajmuj±cych siê profesjonalna organizacj± kongresów i konferencji (firmy PCO) oraz podró¿y motywacyjnych (firmy DMC).

Za³o¿onym rezultatem projektu jest zahamowanie negatywnego wp³ywu COVID-19 na wielko¶æ zagranicznych podró¿y turystycznych do Ma³opolski.

 

Ma³opolska Organizacja Turystyczna skoordynuje ca³o¶æ dzia³añ, zajmie siê przygotowaniem koncepcji kreatywnej kampanii, PR i e-PR, content marketingiem, kampani± w mediach spo³eczno¶ciowych, stworzeniem landing page, grafik, zdjêæ, filmów reklamowych, organizacj± wyjazdowych i przyjazdowych misji dla przedstawicieli bran¿y turystycznej i akcjami ambientowymi. Ponadto bêdzie realizowaæ kampaniê promocyjna na rynku krajowym.

Województwo Ma³opolskie przeprowadzi kampaniê wizerunkow± w oparciu o sieæ wyszukiwania Google, sieæ reklamow± Google i sieæ YouTube, GDN, systemy i narzêdzia powi±zane (np. E-mailing, kampania w aplikacjach, Video online), na portalach rezerwacyjnych oraz stronach linii lotniczych. Dzia³ania bêd± ukierunkowane na odbiorców spêdzaj±cych w Ma³opolsce czas wolny.

Miasto Kraków przeprowadzi kampaniê reklamow± zorientowan± na bran¿ê MICE poprzez: dzia³ania promocyjne w prasie i w Internecie w zagranicznych mediach bran¿owych, reklamê natywn± podpart± kampani± banerow± w zagranicznych mediach opiniotwórczych, kampanie ods³onowe i adwords w Internecie, dzia³ania promocyjne w mediach Krakow Convention Bureau (FB, Instagram YouTube, pozycjonowanie strony www), produkcja wirtualnych spacerów, materia³ów multimedialnych prezentuj±cych sylwetki tzw. Ambasadorów Krakowa i Ma³opolski, udzia³ w miêdzynarodowych targach turystyki biznesowej.

W ramach projektu powsta³ landing page oraz social media odpowiednio:

- w jêzyku angielskim Facebook, Instagram i Youtube

- w jêzyku niemieckim Facebook, Instagram i Youtube

- w jêzyku polskim Youtube.

 

Odby³o siê 9 zagranicznych wyjazdowych misji gospodarczych i jedna przyjazdowa:

  • Niemcy – workshop w Monachium i Stuttgarcie – marzec 2022,
  • Niemcy – workshop we Frankfurcie nad Menem i w Kolonii – maj 2022,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie i w Manchesterze – listopad 2021,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie i w Manchesterze – marzec 2022,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie – listopad 2022,
  • Norwegia – workshop w Oslo – styczeñ 2023,
  • Niemcy – workshop w Dusseldorfie – marzec 2023,
  • Szwecja – workshop w Sztokholmie – listopad 2023,
  • Austria – workshop w Linzu – pa¼dziernik 2023,
  • misja przyjazdowa z W³och – Ma³opolska – wrzesieñ 2023               .

 

Przeprowadzono 17 wydarzeñ typu ambient marketing:

  • W³ochy – Larino – czerwiec 2022,
  • W³ochy – Toskania – lipiec 2022,
  • Niemcy – Dusseldorf – sierpieñ 2022,
  • USA – Nowy Jork – pa¼dziernik 2022,
  • USA – Miami – luty 2023,
  • Dania – Herning – luty 2023,
  • Szwajcaria i Austria – Zurych i Salzburg – styczeñ/luty 2023
  • Niemcy – Berlin – marzec 2023,
  • Austria – Wiedeñ – kwiecieñ 2023,
  • Niemcy, Austria, Szwajcaria i W³ochy (trasa centralna) – Krems, Garmisch Partenkirchen, Lugano, Werona – kwiecieñ 2023,
  • Norwegia – Oslo – maj 2023,
  • Szwecja – Sztokholm – maj 2023,
  • Dania, Norwegia i Szwecja (trasa nordycka) – Kopenhaga, Sztokholm, Bergen, Oslo – maj 2023,
  • USA – Chicago – wrzesieñ 2023,
  • Wielka Brytania – Londyn – listopad 2023,
  • Wielka Brytania - Londyn – listopad 2023,
  • Niemcy - Berlin – pa¼dziernik 2023.

Kampania krajowa:

Projekt realizowany jest przez Ma³opolsk± Organizacjê Turystyczn± jako Lidera w partnerstwie z Województwem Ma³opolskim i Miastem Kraków od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku. Czê¶æ krajowa projektu ma na celu promocjê Krakowa i Ma³opolski na polskim rynku jako miejsc atrakcyjnych turystycznie. Rezultatem d³ugofalowym ma byæ zwiêkszenie ilo¶ci turystów krajowych odwiedzaj±cych Kraków i Ma³opolskê nie tylko w sezonie wakacyjnym. Czê¶æ krajowa projektu bêdzie siê opieraæ na realizacji kompleksowych, zakrojonych na szerok± skalê dzia³añ medialnych adresowanych do odbiorcy krajowego, które stanowiæ bêd± prezentacjê tych walorów regionu, które s± kluczowe dla wyboru Krakowa i Ma³opolski jako destynacji turystycznej. Za³o¿eniem projektu „Ma³opolska-cel podró¿y” s± dzia³ania, które przyczyni± siê do dalszego, pozytywnego trendu, zwi±zanego z odbudow± ilo¶ci podró¿y turystycznych do Ma³opolski na poziomie sprzed pandemii.

W ramach rozszerzenia projektu „Ma³opolska – cel podró¿y” o dzia³ania promocyjne na rynku krajowym zadania objê³y przeprowadzenie ogólnopolskiej ca³orocznej kampanii promocyjnej w mediach z wykorzystaniem stacji telewizyjnych i radiowych. Zgodnie z zasadami i dobr± praktyk±, parametry zaplanowanych dzia³añ medialnych opieraj± siê o media plan, przygotowany w trakcie realizacji projektu przez podmiot zewnêtrzny. W ramach realizacji kampanii medialnej zakupiony zosta³ czas antenowy i audycje od dostawców audiowizualnych i radiowych us³ug medialnych. Ponadto w ramach dzia³añ zwi±zanych z dostosowaniem kampanii zagranicznej na rynek polski niezbêdne by³y dzia³ania w zakresie przygotowania spolszczonych wersji spotów dostosowanych do wymagañ telewizyjnych oraz przygotowania zimowych wersji spotów i key visual. Jednym z najwa¿niejszych elementów kampanii jest gest otwartych d³oni, który podkre¶la has³o kampanii: „Daj siê ugo¶ciæ. Odwied¼ Kraków. Odkryj Ma³opolskê”.

W ramach kampanii medialnej od 1 maja do 30 listopada 2023 roku na antenach najwiêkszych polskich stacji telewizyjnych: TVP (oraz kana³y tematyczne), POLSAT (oraz kana³y tematyczne) i TVN (oraz TVN7, TVN24) emitowane s± spoty podkre¶laj±ce bogactwo oferty turystycznej Ma³opolski i Krakowa. Zaplanowane jest ponad 6200 emisji spotów (15 i 30 sekundowych) przedstawiaj±cych walory turystyczne w oparciu o 5 kluczowych segmentów turystyki regionu: turystyki kulturowej, turystyki aktywnej, turystyki wellness i spa, turystyki kulinarnej oraz turystyki biznesowej. Kampania wzmocniona jest równie¿ dzia³aniami marketingowymi w Internecie, mediach spo³eczno¶ciowych oraz w serwisie vod/player, gdzie zaplanowano minimum 1 mln emisji spotów. Tak szeroka kampania ma dotrzeæ do ka¿dego Polaka. Ogl±daj±ce je osoby mog± poczuæ, ¿e w³a¶nie w Ma³opolsce i jej stolicy prze¿yj± niezwyk³± przygodê na ³onie przyrody, zachwyc± siê arcydzie³ami sztuki i architektury oraz poczuj± niepowtarzalne smaki. Temu przekazowi towarzysz± obrazy malowniczych szlaków, najpiêkniejszych zabytków, lokalnych specja³ów i koj±cych zabiegów zdrowotnych i kosmetycznych.

Ponadto w stacjach telewizyjnych prowadzona jest szeroka kampania promocyjna w ramach topowych programów i audycji telewizyjnych wraz z opraw± w Internecie oraz mediach spo³eczno¶ciowych. W TVP w porannym programie „Pytanie na ¦niadanie” do koñca pa¼dziernika zaplanowane jest 17 emisji programu z wej¶ciami pogodowymi oraz felietonami prosto z ciekawych miejsc oraz interesuj±cych wydarzeñ w Ma³opolsce. W ramach porannego pasma ¶niadaniowego w sobotnie poranki odkrywamy wyj±tkowe miejsca, jeste¶my obecni podczas najwiêkszych imprez, a przede wszystkim poznajemy wielu interesuj±cych ludzi. Podpowiadamy te¿, gdzie wybraæ siê na weekend lub na d³u¿ej, czego posmakowaæ i spróbowaæ, jakie trasy rowerowe i narciarskie wybraæ, aby w najbardziej udany sposób spêdziæ czas w Ma³opolsce.

Lista wej¶æ pogodowych „Pytania na ¦niadanie”:

  • 14.01.2023 - Centrum Szkoleñ Narciarskich i Snowboardowych Nosal,
  • 21.01.2023 - Centrum narciarstwa Master Ski Tylicz,
  • 28.01.2023 - stacja narciarska Witów-Ski,
  • 4.02.2023 – Mogielica,
  • 11.02.2023 - Stacja Narciarska na Wierchu Rusiñskim - RUSIÑ-SKI,
  • 18.02.2023 - Kraków Rynek G³ówny,
  • 25.02.2023 - S³otwiny Arena,
  • 29.04.2023 - Ojcowski Park Narodowy,
  • 6.05.2023 - Przystañ Flisacka w Sromowcach Ni¿nych,
  • 13.05.2023 - Fort Borek Kraków,
  • 20.05.2023 - O¶rodek Rekreacyjny Balaton w Trzebini,
  • 27.05.2023 - Muzeum Lotnictwa Polskiego Kraków,
  • 3.06.2023 - Bulwary wi¶lane w okolicy Wawelu i Kino Kijów (Parada Smoków),
  • 16.09.2023 - Muzeum Ma³opolski Zachodniej i Zamek Lipowiec (Juromania),
  • 23.09.2023 - Kraków Stary Kleparz, ¯ywe Muzeum Obwarzanka, Dom pod Globusem,
  • 30.09.2023 - Muszyna Ogrody Sensoryczne i Tematyczne, zamek, ratusz, rynek (jarmark muszyñski),
  • 07.10.2023 - Centrum Przyrodniczo-Edukacyjne Brama w Gorce.

 

W stacji TVN w ramach dzia³añ promocyjnych mo¿na podziwiaæ region i jego stolicê w du¿ych formatach programu „MasterChef – Wielkie Grillowanie” oraz „MasterChef” (³±cznie 3 odcinki). Francuski restaurator i juror w programie Michel Moran wraz z ca³± ekip± przyjechali do Krakowa, aby pokazaæ uroki królewskiego miasta. Stolicê Ma³opolski promowali¶my równie¿ w porannych programach: „Dzieñ dobry TVN!” (3 wej¶cia pogodowe) oraz „Dzieñ dobry Wakacje” (2 weekendowe studia plenerowe z wywiadami na ¿ywo, felietonami, wej¶ciami pogodowymi, wej¶ciami w ramach k±cika kulinarnego). Kraków i Ma³opolska by³y obecne tak¿e w turystycznym programie „Polska na weekend” (2 audycje), prowadzonym przez znakomitego dziennikarza Jakuba Poradê. Tak szeroka kampania pozwoli dotrzeæ z zaproszeniem do Krakowa i Ma³opolski do Polaków w ca³ym kraju.

Lista wej¶æ pogodowych "Dzieñ dobry TVN" i "Dzieñ dobry Wakacje":

  • 3.6.2023 - Kraków: Szlak kobiet Krakowa „Krakowianki”,
  • 8-9.07.2023 - Kraków: studio Bulwary Wi¶lane okolice Muzeum Sztuki i Techniki Japoñskiej Manggha, pogoda Park Lotników Polskich w Krakowie – Krakowskie Malediwy, felietony - Muzeum Fotograficzne w Krakowie MUFO, Wystawa Tetmajera w Pa³acu Krzysztofory, Park W. Szymborskiej i mural na ul. Rajskiej, Ogród Zoologiczny, Ogród Botaniczny, Ogród Do¶wiadczeñ, B³onia, Lasek Wolski; kuchnia Barka na Wi¶le,
  • 5-6.08.2023 - Kraków: studio i kuchnia Centrum Kongresowe ICE, felietony: Stary Kleparz, Restauracja ul. Filipa, Skwer Judah, Bulwary Wi¶lane, Miêdzynarodowe Centrum Kultury, aleja Ró¿, Bastion „Kleparz”, Fort „Borek”, Fort „Ko¶ciuszko”,
  • 13.08.2023 - Kraków: Krakowska Linia Muzealna Zajezdnia Tramwajowa Nowa Huta.

MasterChef - Wielkie Grillowanie:

  • 14 i 21.05.2023 Kraków Zakrzówek.

W ramach kampanii promocyjnej z wykorzystaniem radia byli¶my obecni na antenie radia RMF FM, we wspó³pracy z którym poprzez niestandardowe dzia³ania promocyjne zabrali¶my s³uchaczy z ca³ej Polski na wakacje do regionu. W czerwcu i lipcu na tory wyjecha³y 4 wakacyjne poci±gi do ró¿nych czê¶ci Ma³opolski:

  • 24 czerwca: Gdynia G³ówna – Dzia³dowo – Warszawa Wschodnia – £ód¼ Widzew – Kraków G³ówny;
  • 8 lipca: Warszawa Wschodnia – Kielce – Kraków G³ówny – Tarnów – Nowy S±cz;
  • 22 lipca: Poznañ G³ówny – Ostrów Wielkopolski – Katowice – Kraków G³ówny – Zator;
  • 29 lipca: Wroc³aw G³ówny – Opole G³ówne – Gliwice – Katowice – Kraków G³ówny – Tarnów.

Na s³uchaczy czeka³y liczne atrakcje, ¶wietna muzyka i wyj±tkowi go¶cie zarówno podczas samej trasy, jak i w miejscach docelowych. Na pok³adzie znalaz³y siê gwiazdy polskiej muzyki, sportowcy, influencerzy, kucharze, trenerzy oraz Polki i Polacy, którzy bilety na przejazdy poci±gami zdobyli w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez RMF FM (do udzia³u w akcji zg³osi³o siê ³±cznie 1089 osób). Ka¿dy przejazd sta³ siê niezapomnianym prze¿yciem dla kilkuset osób, które wsiad³y na pok³ad (blisko pó³ tysi±ca s³uchaczy). W ramach popularyzacji akcji wakacyjnych poci±gów do Ma³opolski zrealizowano 59 wej¶æ antenowych z odniesieniami do kampanii, w których pojawia³y siê m.in. odwo³ania do Ma³opolski i Krakowa jako celu podró¿y, atrakcji turystycznych regionu oraz odwo³ania do has³a kampanii. Promocja zosta³a wzmocniona poprzez produkcjê 4 wersji spotów radiowych i ich emisjê na antenie RMF FM w czerwcu i lipcu. Zrealizowano 109 emisji spotów radiowych 40 sekundowych. Kampania promocyjna dotar³a ze swoim zasiêgiem do ponad 31 mln. osób. Dodatkowo dzia³ania promocyjne zosta³y wzmocnione w serwisie internetowym RMFon, gdzie wyemitowano 160 spotów 40 sekundowych, zachêcaj±c do odwiedzenia Krakowa i odkrycia Ma³opolski. Ponadto wydarzenie „Wakacyjne poci±gi do Ma³opolski” mia³o priorytetowe wsparcie w serwisach informacyjnych RMF FM; w Faktach RMF FM pojawi³o siê w sumie ponad 70 ró¿nych informacji na temat akcji. Kilkana¶cie dodatkowych informacji pojawi³o siê tak¿e w internetowym Radio RMF24. Oprócz tego zachêcano szerokie grono s³uchaczy do zainteresowania siê atrakcjami turystycznymi Ma³opolski w kana³ach internetowych RMF FM, gdzie wygenerowano ok. 2 mln ods³on, dotarto poprzez social media do ok. 1,5 mln osób. Wed³ug raportu Instytutu Monitorowania Mediów ekwiwalent reklamowy kampanii wyniós³ 11,1 mln z³ netto. £±czna liczba kontaktów z komunikatem kampanii to 138 mln.

 
WSPÓ£PRACA
          Kraków
      Ma³opolska