Strona g堯wna » Ma這polska - cel podr騜y
drukuj drukuj

MAΜPOLSKA - CEL PODR荅Y

Ostatnie aktualno軼i MOT

29-04-2024
BO Ma這polska: Zdecyduj jakie projekty warto zrealizowa!

16-04-2024
Dotacje dla bran篡 HoReCa

11-04-2024
Dodatkowy nab鏎 dla szk馧 ponadpodstawowych w ramach projektu „Poznaj region – wyprawy turystyczne po ma這polsce”

18-03-2024
3. Ma這polski Festiwal Balonowy "Odlotowa Ma這polska"

27-02-2024
Nab鏎 uczestnik闚 na wyprawy turystyczne po Ma這polsce organizowane w ramach projektu „Poznaj region - wyprawy turystyczne po Ma這polsce”

04-01-2024
Dajcie si ugo軼i zim w Ma這polsce! Program „Ma這polska Aktywnie Zim” podpowie, czego nie mo瞠cie przegapi!

08-12-2023
Odkryj Ma這polsk: Choinki pod choink – od RMF FM i Ma這polski!

23-11-2023
Ma這polska na targach TT Warsaw

Ma這polska - cel podr騜y

Projekt „Ma這polska - cel podr騜y” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew鏚ztwa Ma這polskiego na lata 2014-2020, 3. O Priorytetowa Przedsi瑿iorcza Ma這polska, Dzia豉nie 3.3. Umi璠zynarodowienie ma這polskiej gospodarki, Poddzia豉nie 3.3.1. Promocja gospodarcza Ma這polski, wsp馧finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

Lider projektu:

Ma這polska Organizacja Turystyczna

Partnerzy:

  • Wojew鏚ztwo Ma這polskie
  • Miasto Krak闚

Kampania jest ukierunkowana na pozyskanie potencjalnych turyst闚 oraz zainteresowanie ich przyjazdem do Ma這polski celem pobudzenia zagranicznego ruchu turystycznego po pandemii Covid 19.

 

Okres realizacji projektu: do 31.12.2023 r.

Rynki: Niemcy, Wyspy Brytyjskie, Stany Zjednoczone Ameryki, Austria, Szwajcaria, W這chy, kraje skandynawskie, rynek krajowy.

Tematyka:

  • oferty turystyki kulturowej, w tym city break
  • turystyki aktywnej, w tym turystyki rowerowej, turystyki g鏎skiej
  • turystyki wellness i spa
  • turystyki kulinarnej
  • turystyki biznesowej

Ca這軼iowy bud瞠t projektu: 24 000 000,00 z                                     .

 

G堯wnym celem projektu jest wsparcie ma這polskich przedsi瑿iorstw z bran篡 turystycznej, dotkni皻ych skutkami epidemii COVID-19, poprzez przeprowadzenie kampanii promocyjnej, kt鏎a przyczyni si do odbudowy przyjazd闚 turystycznych do Krakowa i Ma這polski. Kampania b璠zie realizowana na rynkach zagranicznych, strategicznych dla przyjazd闚 turystycznych do Ma這polski i Krakowa.

 

Celami szczeg馧owymi projektu s:

  • podniesienie zainteresowania bogat ofert turystyczn Ma這polski i Krakowa oraz pobudzanie potrzeby wyjazdu do Ma這polski w鈔鏚 mieszka鎍闚 Niemiec i Wysp Brytyjskich;
  • kreowanie pozytywnego wizerunku Ma這polski jako miejsca gwarantuj帷ego r騜norodno嗆 do鈍iadcze turystycznych, wysok jako嗆 oferty turystycznej poprzez promocj dziedzictwa kulturowego, kulinarnego, oferty turystyki aktywnej, w tym rowerowej oraz oferty wellness i spa;
  • zwi瘯szenie rozpoznawalno軼i Ma這polski i Krakowa zagranic jako atrakcyjnego miejsca do organizacji mi璠zynarodowych konferencji, kongres闚 i spotka biznesowych, konkurencyjnego wobec innych miast tej cz窷ci Europy. Promocja oferty dla klienta biznesowego rozumiana jest jako promocja infrastruktury regionu oraz przedsi瑿iorstw zajmuj帷ych si profesjonalna organizacj kongres闚 i konferencji (firmy PCO) oraz podr騜y motywacyjnych (firmy DMC).

Za這穎nym rezultatem projektu jest zahamowanie negatywnego wp造wu COVID-19 na wielko嗆 zagranicznych podr騜y turystycznych do Ma這polski.

 

Ma這polska Organizacja Turystyczna skoordynuje ca這嗆 dzia豉, zajmie si przygotowaniem koncepcji kreatywnej kampanii, PR i e-PR, content marketingiem, kampani w mediach spo貫czno軼iowych, stworzeniem landing page, grafik, zdj耩, film闚 reklamowych, organizacj wyjazdowych i przyjazdowych misji dla przedstawicieli bran篡 turystycznej i akcjami ambientowymi. Ponadto b璠zie realizowa kampani promocyjna na rynku krajowym.

Wojew鏚ztwo Ma這polskie przeprowadzi kampani wizerunkow w oparciu o sie wyszukiwania Google, sie reklamow Google i sie YouTube, GDN, systemy i narz璠zia powi您ane (np. E-mailing, kampania w aplikacjach, Video online), na portalach rezerwacyjnych oraz stronach linii lotniczych. Dzia豉nia b璠 ukierunkowane na odbiorc闚 sp璠zaj帷ych w Ma這polsce czas wolny.

Miasto Krak闚 przeprowadzi kampani reklamow zorientowan na bran輳 MICE poprzez: dzia豉nia promocyjne w prasie i w Internecie w zagranicznych mediach bran穎wych, reklam natywn podpart kampani banerow w zagranicznych mediach opiniotw鏎czych, kampanie ods這nowe i adwords w Internecie, dzia豉nia promocyjne w mediach Krakow Convention Bureau (FB, Instagram YouTube, pozycjonowanie strony www), produkcja wirtualnych spacer闚, materia堯w multimedialnych prezentuj帷ych sylwetki tzw. Ambasador闚 Krakowa i Ma這polski, udzia w mi璠zynarodowych targach turystyki biznesowej.

W ramach projektu powsta landing page oraz social media odpowiednio:

- w j瞛yku angielskim Facebook, Instagram i Youtube

- w j瞛yku niemieckim Facebook, Instagram i Youtube

- w j瞛yku polskim Youtube.

 

Odby這 si 9 zagranicznych wyjazdowych misji gospodarczych i jedna przyjazdowa:

  • Niemcy – workshop w Monachium i Stuttgarcie – marzec 2022,
  • Niemcy – workshop we Frankfurcie nad Menem i w Kolonii – maj 2022,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie i w Manchesterze – listopad 2021,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie i w Manchesterze – marzec 2022,
  • Wielka Brytania – workshop w Londynie – listopad 2022,
  • Norwegia – workshop w Oslo – stycze 2023,
  • Niemcy – workshop w Dusseldorfie – marzec 2023,
  • Szwecja – workshop w Sztokholmie – listopad 2023,
  • Austria – workshop w Linzu – pa寮ziernik 2023,
  • misja przyjazdowa z W這ch – Ma這polska – wrzesie 2023               .

 

Przeprowadzono 17 wydarze typu ambient marketing:

  • W這chy – Larino – czerwiec 2022,
  • W這chy – Toskania – lipiec 2022,
  • Niemcy – Dusseldorf – sierpie 2022,
  • USA – Nowy Jork – pa寮ziernik 2022,
  • USA – Miami – luty 2023,
  • Dania – Herning – luty 2023,
  • Szwajcaria i Austria – Zurych i Salzburg – stycze/luty 2023
  • Niemcy – Berlin – marzec 2023,
  • Austria – Wiede – kwiecie 2023,
  • Niemcy, Austria, Szwajcaria i W這chy (trasa centralna) – Krems, Garmisch Partenkirchen, Lugano, Werona – kwiecie 2023,
  • Norwegia – Oslo – maj 2023,
  • Szwecja – Sztokholm – maj 2023,
  • Dania, Norwegia i Szwecja (trasa nordycka) – Kopenhaga, Sztokholm, Bergen, Oslo – maj 2023,
  • USA – Chicago – wrzesie 2023,
  • Wielka Brytania – Londyn – listopad 2023,
  • Wielka Brytania - Londyn – listopad 2023,
  • Niemcy - Berlin – pa寮ziernik 2023.

Kampania krajowa:

Projekt realizowany jest przez Ma這polsk Organizacj Turystyczn jako Lidera w partnerstwie z Wojew鏚ztwem Ma這polskim i Miastem Krak闚 od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku. Cz窷 krajowa projektu ma na celu promocj Krakowa i Ma這polski na polskim rynku jako miejsc atrakcyjnych turystycznie. Rezultatem d逝gofalowym ma by zwi瘯szenie ilo軼i turyst闚 krajowych odwiedzaj帷ych Krak闚 i Ma這polsk nie tylko w sezonie wakacyjnym. Cz窷 krajowa projektu b璠zie si opiera na realizacji kompleksowych, zakrojonych na szerok skal dzia豉 medialnych adresowanych do odbiorcy krajowego, kt鏎e stanowi b璠 prezentacj tych walor闚 regionu, kt鏎e s kluczowe dla wyboru Krakowa i Ma這polski jako destynacji turystycznej. Za這瞠niem projektu „Ma這polska-cel podr騜y” s dzia豉nia, kt鏎e przyczyni si do dalszego, pozytywnego trendu, zwi您anego z odbudow ilo軼i podr騜y turystycznych do Ma這polski na poziomie sprzed pandemii.

W ramach rozszerzenia projektu „Ma這polska – cel podr騜y” o dzia豉nia promocyjne na rynku krajowym zadania obj窸y przeprowadzenie og鏊nopolskiej ca這rocznej kampanii promocyjnej w mediach z wykorzystaniem stacji telewizyjnych i radiowych. Zgodnie z zasadami i dobr praktyk, parametry zaplanowanych dzia豉 medialnych opieraj si o media plan, przygotowany w trakcie realizacji projektu przez podmiot zewn皻rzny. W ramach realizacji kampanii medialnej zakupiony zosta czas antenowy i audycje od dostawc闚 audiowizualnych i radiowych us逝g medialnych. Ponadto w ramach dzia豉 zwi您anych z dostosowaniem kampanii zagranicznej na rynek polski niezb璠ne by造 dzia豉nia w zakresie przygotowania spolszczonych wersji spot闚 dostosowanych do wymaga telewizyjnych oraz przygotowania zimowych wersji spot闚 i key visual. Jednym z najwa積iejszych element闚 kampanii jest gest otwartych d這ni, kt鏎y podkre郵a has這 kampanii: „Daj si ugo軼i. Odwied Krak闚. Odkryj Ma這polsk”.

W ramach kampanii medialnej od 1 maja do 30 listopada 2023 roku na antenach najwi瘯szych polskich stacji telewizyjnych: TVP (oraz kana造 tematyczne), POLSAT (oraz kana造 tematyczne) i TVN (oraz TVN7, TVN24) emitowane s spoty podkre郵aj帷e bogactwo oferty turystycznej Ma這polski i Krakowa. Zaplanowane jest ponad 6200 emisji spot闚 (15 i 30 sekundowych) przedstawiaj帷ych walory turystyczne w oparciu o 5 kluczowych segment闚 turystyki regionu: turystyki kulturowej, turystyki aktywnej, turystyki wellness i spa, turystyki kulinarnej oraz turystyki biznesowej. Kampania wzmocniona jest r闚nie dzia豉niami marketingowymi w Internecie, mediach spo貫czno軼iowych oraz w serwisie vod/player, gdzie zaplanowano minimum 1 mln emisji spot闚. Tak szeroka kampania ma dotrze do ka盥ego Polaka. Ogl康aj帷e je osoby mog poczu, 瞠 w豉郾ie w Ma這polsce i jej stolicy prze篡j niezwyk陰 przygod na 這nie przyrody, zachwyc si arcydzie豉mi sztuki i architektury oraz poczuj niepowtarzalne smaki. Temu przekazowi towarzysz obrazy malowniczych szlak闚, najpi瘯niejszych zabytk闚, lokalnych specja堯w i koj帷ych zabieg闚 zdrowotnych i kosmetycznych.

Ponadto w stacjach telewizyjnych prowadzona jest szeroka kampania promocyjna w ramach topowych program闚 i audycji telewizyjnych wraz z opraw w Internecie oraz mediach spo貫czno軼iowych. W TVP w porannym programie „Pytanie na 好iadanie” do ko鎍a pa寮ziernika zaplanowane jest 17 emisji programu z wej軼iami pogodowymi oraz felietonami prosto z ciekawych miejsc oraz interesuj帷ych wydarze w Ma這polsce. W ramach porannego pasma 郾iadaniowego w sobotnie poranki odkrywamy wyj徠kowe miejsca, jeste鄉y obecni podczas najwi瘯szych imprez, a przede wszystkim poznajemy wielu interesuj帷ych ludzi. Podpowiadamy te, gdzie wybra si na weekend lub na d逝瞠j, czego posmakowa i spr鏏owa, jakie trasy rowerowe i narciarskie wybra, aby w najbardziej udany spos鏏 sp璠zi czas w Ma這polsce.

Lista wej嗆 pogodowych „Pytania na 好iadanie”:

  • 14.01.2023 - Centrum Szkole Narciarskich i Snowboardowych Nosal,
  • 21.01.2023 - Centrum narciarstwa Master Ski Tylicz,
  • 28.01.2023 - stacja narciarska Wit闚-Ski,
  • 4.02.2023 – Mogielica,
  • 11.02.2023 - Stacja Narciarska na Wierchu Rusi雟kim - RUSI-SKI,
  • 18.02.2023 - Krak闚 Rynek G堯wny,
  • 25.02.2023 - S這twiny Arena,
  • 29.04.2023 - Ojcowski Park Narodowy,
  • 6.05.2023 - Przysta Flisacka w Sromowcach Ni積ych,
  • 13.05.2023 - Fort Borek Krak闚,
  • 20.05.2023 - O鈔odek Rekreacyjny Balaton w Trzebini,
  • 27.05.2023 - Muzeum Lotnictwa Polskiego Krak闚,
  • 3.06.2023 - Bulwary wi郵ane w okolicy Wawelu i Kino Kij闚 (Parada Smok闚),
  • 16.09.2023 - Muzeum Ma這polski Zachodniej i Zamek Lipowiec (Juromania),
  • 23.09.2023 - Krak闚 Stary Kleparz, 砰we Muzeum Obwarzanka, Dom pod Globusem,
  • 30.09.2023 - Muszyna Ogrody Sensoryczne i Tematyczne, zamek, ratusz, rynek (jarmark muszy雟ki),
  • 07.10.2023 - Centrum Przyrodniczo-Edukacyjne Brama w Gorce.

 

W stacji TVN w ramach dzia豉 promocyjnych mo積a podziwia region i jego stolic w du篡ch formatach programu „MasterChef – Wielkie Grillowanie” oraz „MasterChef” (陰cznie 3 odcinki). Francuski restaurator i juror w programie Michel Moran wraz z ca陰 ekip przyjechali do Krakowa, aby pokaza uroki kr鏊ewskiego miasta. Stolic Ma這polski promowali鄉y r闚nie w porannych programach: „Dzie dobry TVN!” (3 wej軼ia pogodowe) oraz „Dzie dobry Wakacje” (2 weekendowe studia plenerowe z wywiadami na 篡wo, felietonami, wej軼iami pogodowymi, wej軼iami w ramach k帷ika kulinarnego). Krak闚 i Ma這polska by造 obecne tak瞠 w turystycznym programie „Polska na weekend” (2 audycje), prowadzonym przez znakomitego dziennikarza Jakuba Porad. Tak szeroka kampania pozwoli dotrze z zaproszeniem do Krakowa i Ma這polski do Polak闚 w ca造m kraju.

Lista wej嗆 pogodowych "Dzie dobry TVN" i "Dzie dobry Wakacje":

  • 3.6.2023 - Krak闚: Szlak kobiet Krakowa „Krakowianki”,
  • 8-9.07.2023 - Krak闚: studio Bulwary Wi郵ane okolice Muzeum Sztuki i Techniki Japo雟kiej Manggha, pogoda Park Lotnik闚 Polskich w Krakowie – Krakowskie Malediwy, felietony - Muzeum Fotograficzne w Krakowie MUFO, Wystawa Tetmajera w Pa豉cu Krzysztofory, Park W. Szymborskiej i mural na ul. Rajskiej, Ogr鏚 Zoologiczny, Ogr鏚 Botaniczny, Ogr鏚 Do鈍iadcze, B這nia, Lasek Wolski; kuchnia Barka na Wi郵e,
  • 5-6.08.2023 - Krak闚: studio i kuchnia Centrum Kongresowe ICE, felietony: Stary Kleparz, Restauracja ul. Filipa, Skwer Judah, Bulwary Wi郵ane, Mi璠zynarodowe Centrum Kultury, aleja R騜, Bastion „Kleparz”, Fort „Borek”, Fort „Ko軼iuszko”,
  • 13.08.2023 - Krak闚: Krakowska Linia Muzealna Zajezdnia Tramwajowa Nowa Huta.

MasterChef - Wielkie Grillowanie:

  • 14 i 21.05.2023 Krak闚 Zakrz闚ek.

W ramach kampanii promocyjnej z wykorzystaniem radia byli鄉y obecni na antenie radia RMF FM, we wsp馧pracy z kt鏎ym poprzez niestandardowe dzia豉nia promocyjne zabrali鄉y s逝chaczy z ca貫j Polski na wakacje do regionu. W czerwcu i lipcu na tory wyjecha造 4 wakacyjne poci庵i do r騜nych cz窷ci Ma這polski:

  • 24 czerwca: Gdynia G堯wna – Dzia責owo – Warszawa Wschodnia – 鏚 Widzew – Krak闚 G堯wny;
  • 8 lipca: Warszawa Wschodnia – Kielce – Krak闚 G堯wny – Tarn闚 – Nowy S帷z;
  • 22 lipca: Pozna G堯wny – Ostr闚 Wielkopolski – Katowice – Krak闚 G堯wny – Zator;
  • 29 lipca: Wroc豉w G堯wny – Opole G堯wne – Gliwice – Katowice – Krak闚 G堯wny – Tarn闚.

Na s逝chaczy czeka造 liczne atrakcje, 鈍ietna muzyka i wyj徠kowi go軼ie zar闚no podczas samej trasy, jak i w miejscach docelowych. Na pok豉dzie znalaz造 si gwiazdy polskiej muzyki, sportowcy, influencerzy, kucharze, trenerzy oraz Polki i Polacy, kt鏎zy bilety na przejazdy poci庵ami zdobyli w og鏊nopolskim konkursie organizowanym przez RMF FM (do udzia逝 w akcji zg這si這 si 陰cznie 1089 os鏏). Ka盥y przejazd sta si niezapomnianym prze篡ciem dla kilkuset os鏏, kt鏎e wsiad造 na pok豉d (blisko p馧 tysi帷a s逝chaczy). W ramach popularyzacji akcji wakacyjnych poci庵闚 do Ma這polski zrealizowano 59 wej嗆 antenowych z odniesieniami do kampanii, w kt鏎ych pojawia造 si m.in. odwo豉nia do Ma這polski i Krakowa jako celu podr騜y, atrakcji turystycznych regionu oraz odwo豉nia do has豉 kampanii. Promocja zosta豉 wzmocniona poprzez produkcj 4 wersji spot闚 radiowych i ich emisj na antenie RMF FM w czerwcu i lipcu. Zrealizowano 109 emisji spot闚 radiowych 40 sekundowych. Kampania promocyjna dotar豉 ze swoim zasi璕iem do ponad 31 mln. os鏏. Dodatkowo dzia豉nia promocyjne zosta造 wzmocnione w serwisie internetowym RMFon, gdzie wyemitowano 160 spot闚 40 sekundowych, zach璚aj帷 do odwiedzenia Krakowa i odkrycia Ma這polski. Ponadto wydarzenie „Wakacyjne poci庵i do Ma這polski” mia這 priorytetowe wsparcie w serwisach informacyjnych RMF FM; w Faktach RMF FM pojawi這 si w sumie ponad 70 r騜nych informacji na temat akcji. Kilkana軼ie dodatkowych informacji pojawi這 si tak瞠 w internetowym Radio RMF24. Opr鏂z tego zach璚ano szerokie grono s逝chaczy do zainteresowania si atrakcjami turystycznymi Ma這polski w kana豉ch internetowych RMF FM, gdzie wygenerowano ok. 2 mln ods這n, dotarto poprzez social media do ok. 1,5 mln os鏏. Wed逝g raportu Instytutu Monitorowania Medi闚 ekwiwalent reklamowy kampanii wyni鏀 11,1 mln z netto. ㄠczna liczba kontakt闚 z komunikatem kampanii to 138 mln.

 
WSP茛PRACA
          Krak闚
      Ma這polska