OFERTA UCZELNI DLA TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ W MAŁOPOLSCE ZACHODNIEJ
31-03-2025
Szkolenia w kontekście transformacji energetycznej Małopolski Zachodniej
17-03-2025
Odlotowa Małopolska na Podhalu!
29-01-2025
Małopolska i Radio ESKA zapraszają na bicie Rekordu Małopolskiej Gościnności!
05-12-2024
Choinki pod choinkę od RMF FM i Małopolski w Zakopanem już 6 grudnia!
04-12-2024
Choinki pod choinkę od RMF FM i Małopolski – świąteczna magia powraca!
Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej w partnerstwie z Małopolską Organizacja Turystyczną rozpoczęła projekt „Oferta uczelni dla transformacji energetycznej w Małopolsce Zachodniej” realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
CEL
Głównym celem projektu jest przygotowanie kompleksowej oferty kształcenia dla lokalnej administracji i kluczowych interesariuszy w kontekście transformacji energetycznej Małopolski Zachodniej.
ODBIORCY
Odbiorcami wsparcia są: Urzędnicy – rozumiani jako osoby pracujące w sektorze finansów publicznych, w tym:
1.) Administracji publicznej i organach władzy publicznej,
2.) Jednostkach samorządu terytorialnego,
3.) Jednostkach edukacji i nauki,
4.) Jednostkach kultury,
5.) Podmiotach gospodarki komunalnej (np. gminnych jednostkach organizacyjnych),
6.) Osoby pracujące lub współpracujące z tzw. 3 sektorem, w tym:
a.) Organizacjach pozarządowych (np. fundacje, stowarzyszenia),
b.) Organizacjach społecznych (związki zawodowe, samorządy zawodowe, federacje i konfederacje pracodawców, izby gospodarcze, izby rzemieślnicze),
c.) Organizacjach ochotniczych (np. ochotnicza straż pożarna, koła gospodyń wiejskich).
W projekcie weźmie udział: 200 osób, w tym: 110 kobiet oraz 90 mężczyzn.
DZIAŁANIA:
Zadanie 1. Opracowanie i dostosowanie materiałów dydaktycznych (manuale, zestawy ćwiczeniowe i prezentacje dla wykładowcy i uczestników) na szkolenia z uwzględnieniem Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji i transformacji energetycznej.
Zadanie 2. Tutoring indywidualny z ekspertami branżowymi.
Zadanie 3. Testowanie opracowanego modelu – szkolenia dla 200 osób prowadzące do nabywania kwalifikacji.
KRYTERIA REKRUTACJI
Kryteria dostępu (obligatoryjne):
- osoby w wieku 18-64 lat,
- osoby, które zamieszkują i/lub pracują na terenie jednego z powiatów: krakowski, miechowski, myślenicki, chrzanowski, suski, oświęcimski, olkuski, wadowicki,
- osoby pracujące w sektorze finansów publicznych lub pracujące/ współpracujące w ramach organizacji pozarządowych.
Kryteria punktowe (premiujące):
- osoby zamieszkujące w powiatach, gdzie usytuowane są kopalnie – 5 pkt.,
- osoby z niepełnosprawnościami – 5 pkt.,
- kobiety – 5 pkt.
WSPARCIE
TUTORING:
CZĘŚĆ I – indywidualne wsparcia – śr. 3 h / osoba
Zakres:
– rozumienie dynamiki zmian w otoczeniu społeczno – gospodarczym, w tym na rynku pracy oraz w zakresie potrzeb nieustannego podnoszenia swoich kompetencji,
– umiejętność prezentacji swoich poglądów, ich argumentacja w powiązaniu z motywem przewodnim szkolenia,
– umiejętność analizy i synety treści,
– umiejętność powiązania treści z otoczeniem ekonomicznym i społeczna – kulturowym.
CZĘŚĆ II – indywidualne wsparcie – śr. 2 h / osoba
Zakres:
– stan obecny, perspektywy, możliwości rozwoju, zarobki, zatrudnienie w przemyśle kreatywnym,
– kierunki szkoleń i edukacji związane z sektorem kreatywnym w województwie małopolskim,
– przykładowe narzedzie i technologie wdrażania zrównoważonej turystyki,
– oczekiwania pracodawców i przedsiębiorstw z sektora wobec administracji publicznej.
SZKOLENIA:
Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing) – 40os. (5 gr.) x 70 h:
a) Analiza strategii marketingowej,
b) Tworzenia treści marketingowych,
c) Opracowywanie materiałów graficznych,
d) Publikowanie treści.
Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem CRM: 40 os. (5 gr.) x 50 h:
a) Budowanie bazy klientów,
b) Prowadzenie procesu obsługi klienta,
c) Tworzenie ofert CRM.
Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City – 40 os. (5 gr.) x 30 h:
a) Edukacja dla zrównoważonego rozwoju,
b) Dziedzictwo kulturowe i jego ochrona dla zrównoważonego rozwoju,
c) Kompetencje społeczeństwa przyszłości w perspektywie przemysłu 4.0,
d) Monitorowanie, planowanie i prognozowanie zrównoważonego rozwoju miasta.
Kompetencje społeczne: 40 os. (4 gr.) x 20 h:
a) Zarządzanie własną energią na wszystkich poziomach,
b) Budowanie własnego wizerunku,
c) Prowadzenie wystąpień publicznych,
d) Identyfikacja i rozwijanie cech lidera,
e) Praca zespołowa i zasady wpływania na innych.
Techniki sprzedaży: 40 os.(5 gr.) x 30 h:
a) Pozyskanie klientów,
b) Prezentacja oferty,
c) Negocjacje i zamknięcie sprzedaży,
d) Obsługa posprzedażowa.
Szkolenie online: ochrona danych osobowych: 200 os. (25 gr.) x 15 h:
a) Zabezpieczenia i dokumentacja przetwarzania danych,
b) Automatyczne przetwarzanie danych,
c) Ocena skutków operacji przetwarzania dla ochrony danych.
ZAPLANOWANE KLUCZOWE EFEKTY PROJEKTY
Liczba osób dorosłych objętych wsparciem uczelni w zakresie uczenia się przez całe życie – 200 osób.
Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ – 180 osób.
ZASADY RÓWNOŚCIOWE
Projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji, określoną w art. 9 Rozporządzenia ogólnego wszystkie produkty projektu będą dostępne zgodnie z opisanymi standardami (m.in. cyfrowy, szkoleniowy, edukacyjny, promocyjno-informacyjny i architektoniczny.
DZIAŁANIA NA RZECZ WYRÓWNYWANIA SZANS PŁCI i OzN W REALIZACJI ZADAŃ W PROJEKCIE:
- wsparcie będzie dostępne dla wszystkich UP, bez względu na płeć, sprawność itd.,
- stosowanie języka wrażliwego na płeć w dokumentacji,
- równy dostęp do wsparcia, motywowanie kobiet,
- ze względu na mniejszą liczebność min. we wskaźnikach zagwarantowano liczbę miejsc dla kobiet,
- elastyczny harmonogram, umożliwiający udział kobiet i mężczyzn, godzenie studiów/pracy z życiem prywatnym,
- elastyczne godziny funkcjonowania biura, dostęp dla każdego,
- możliwość odrobienia zajęć w przypadku uzasadnionej nieobecności,
- różnorodna tematyka wsparcia: nie tylko dla jednej płci,
- forma materiałów dostosowana do płci i niepełnosprawnych.
RÓWNOŚCIOWE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
– organizacja pracy umożliwiająca godzenie życia zawodowego i rodzinnego – elastyczne formy zatrudnienia i godziny pracy.
– wybór personelu w oparciu o doświadczenie, kwalifikacje, umiejętności, a nie ze względu na wiek, płeć czy narodowość.
– równy dostęp do zatrudnienia i awansu.
– projektowy zostanie pouczony o obowiązku przestrzegania zasady równości i niedyskryminacji.
– zespół projektowy jest przeszkolony w zakresie równości szans i niedyskryminacji, zapewniony jest dostęp do publikacji na temat równości szans płci.
Wszelkie produkty projektu będą dostępne na każdym etapie, Wnioskodawca deklaruje dostępność wszystkich produktów projektu (które nie zostały uznane za neutralne).
Zakres pełnych informacji i dokumentów dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji można znaleźć w linkach poniżej:
* Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
* Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
* Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
* Karta praw podstawowych Unii Europejskiej
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.
REKRUTACJA DO PROJEKTU |
HARMONOGRAM SZKOLEŃ |
#FunduszeUE, #FunduszeEuropejskie |
Nr projektu: | FERS.01.05-IP.08-0452/23 |
Wartość Projektu: | 1 675 272,00 PLN |
Dofinansowanie Projektu z UE: | 1 591 272,00 PLN |
Okres realizacji projektu: | 01.09.2024 – 31.08.2026 |